Przyjęcie i zatwierdzenie układu według znowelizowanych przepisów prawa restrukturyzacyjnego – szkolenie online
Brutto: 890.00zł

Przyjęcie i zatwierdzenie układu według znowelizowanych przepisów prawa restrukturyzacyjnego
(implementacja Dyrektywy o restrukturyzacji zapobiegawczej)
Forma: szkolenie online
Termin: 24 września, 11.30-15.00
Organizatorzy: Instytut Prawa Upadłościowego, Restrukturyzacyjnego oraz Badań nad Niewypłacalnością; praktykszkolenia.pl
8 sierpnia 2025r. opublikowano w Dzienniku Ustaw ustawę z dnia 25 lipca 2025 r. o zmianie ustawy – Prawo restrukturyzacyjne, ustawy – Prawo upadłościowe oraz ustawy o Krajowym Rejestrze Zadłużonych, która stanowi implementację do krajowego porządku prawnego unijnej Dyrektywy o restrukturyzacji zapobiegawczej. Nowelizacja wprowadza szereg bardzo istotnych zmian, w tym w szczególności w zakresie przyjmowania i zatwierdzania układu. Szkolenie przedstawia cały proces przygotowania, głosowania, przyjęcia oraz zatwierdzenia układu na podstawie znowelizowanych przepisów. W trakcie szkolenia zostanie przedstawiona symulacja głosowania i przyjęcia układu według nowych reguł. Szkolenie jest dedykowane dla doradców restrukturyzacyjnych, radców prawnych i adwokatów zajmujących się problematyką upadłości i restrukturyzacji, pracowników działów windykacji, pracowników banków, urzędów skarbowych i innych podmiotów, które reprezentują w postępowaniach restrukturyzacyjnych interesy dłużnika lub wierzycieli.
Dla osób, które nie będą mogły uczestniczyć w szkoleniuw podanym terminie, udostępnimy możliwość odtworzenia nagrania w późniejszym czasie
PRELEGENCI
- dr hab. Anna Hrycaj, prof. UŁa
Dyrektor Instytutu Prawa Upadłościowego, Restrukturyzacyjnego oraz Badań nad Niewypłacalnością Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Profesor Uczelni Łazarskiego, sędzia Sądu Okręgowego w Warszawie z ponad dwunastoletnim doświadczeniem orzeczniczym w sprawach upadłościowych, przedstawiciel rządu w ramach prac legislacyjnych dotyczących prawa upadłościowego i restrukturyzacyjnego w Sejmie i Senacie, członek Rady Legislacyjnej XIII kadencji, osoba sprawująca nadzór jakości w ramach projektu Krajowego Rejestru Zadłużonych, członek Stowarzyszenia Sędziów Upadłościowych i Restrukturyzacyjnych. W latach 2010 – 2011 członek państwowej Komisji Egzaminacyjnej powołanej przez Ministra Sprawiedliwości dla osób, które ubiegają się o licencję syndyka. W 2012r. ekspert Komisji Europejskiej do spraw nowelizacji europejskiego prawa upadłościowego. Od 2013 r. przewodnicząca zespołu powołanego przez Ministra Sprawiedliwości ds. przygotowania projektów ustaw z zakresu prawa upadłościowego i restrukturyzacyjnego. Członek sekcji prawa upadłościowego Instytutu Allerhanda, Judicial Wing of Insol Europe oraz International Insolvency Institute. Autorka i współautorka szeregu publikacji dotyczących postępowania egzekucyjnego oraz postępowania upadłościowego, m.in.: „Egzekucja praktyczna”, “Syndyk masy upadłości”, “Wzory pism i orzeczeń w postępowaniu upadłościowym i naprawczym”, “Europejskie prawo upadłościowe”, „Prawo upadłościowe i restrukturyzacyjne. System Prawa Handlowego. Tom 6”, „Prawo restrukturyzacyjne. Komentarz”, „Wzory pism procesowych i sądowych w postępowaniu restrukturyzacyjnym”, „Upadłość konsumencka. Komentarz.”
- dr Bartosz Sierakowski – radca prawny, partner w kancelarii Zimmerman Sierakowski Frosztęga. Specjalizuje się w prawie upadłościowym i restrukturyzacyjnym oraz postępowaniu cywilnym.
Pracownik naukowy (adiunkt) na Wydziale Prawa i Administracji Uczelni Łazarskiego, Zastępca Dyrektora Instytutu Prawa Upadłościowego i Restrukturyzacyjnego oraz Badań nad Niewypłacalnością Uczelni Łazarskiego. Prowadzi badania nad efektywnością postępowania upadłościowego i restrukturyzacyjnego. Wykłada prawo upadłościowe i restrukturyzacyjne oraz prawo spadkowe. Prelegent na wielu ogólnopolskich i międzynarodowych konferencjach i szkoleniach poświęconych zagadnieniom dotyczącym niewypłacalności.
Rozprawa doktorska pt. “Zobowiązania masy upadłości” została potrójnie doceniona, zdobywając:
- pierwsze miejsce w VI Edycji „Konkursu na najlepszą pracę doktorską i habilitacyjną z zakresu nauk prawnych” organizowanego przez Instytut Wymiaru Sprawiedliwości,
- drugą nagrodę za najlepszą rozprawę doktorską w prestiżowym konkursie miesięcznika „Państwo i Prawo”,
- wyróżnienie w XVI edycji konkursu Wolters Kluwer Polska i „Przeglądu Sądowego” na książkę prawniczą najbardziej przydatną w praktyce wymiaru sprawiedliwości w 2023 roku.
Bartosz Sierakowski jest autorem i współautorem licznych artykułów z zakresu prawa upadłościowego i restrukturyzacyjnego oraz postępowania cywilnego. Autor oraz współautor następujących publikacji książkowych: „Social and Economic Aspects of Court and Out-of-Court Insolvency Proceedings” (2025), „Zobowiązania masy upadłości” (2023), „Postępowanie upadłościowe w praktyce sądów powszechnych” (2022), „Postępowanie restrukturyzacyjne w praktyce sądów powszechnych” (2020), „Ustawa o udzielaniu pomocy publicznej w celu ratowania lub restrukturyzacji przedsiębiorców. Komentarz” (2020), „Prawo restrukturyzacyjne. Komentarz do ustawy” (2017), „Ustawa o Bankowym Funduszu Gwarancyjnym, systemie gwarantowania depozytów oraz przymusowej restrukturyzacji. Komentarz” red. R. Sura, P. Zawadzka, P. Zimmerman (2017), „Wzory pism procesowych i sądowych w postępowaniu restrukturyzacyjnym” red. A. Hrycaj, P. Filipiak (2016).
Program
OPŁATY:
– Bilet uczestnictwa: 723,58 zł netto + 23% VAT = 890 zł brutto
– Uczelnia Łazarskiego – dla pracowników naukowych, doktorantów, studentów studiów I i II stopnia, słuchaczy studiów podyplomowych Uczelni Łazarskiego oraz absolwentów Uczelni Łazarskiego – 609,76 zł netto + 23% VAT = 750 zł brutto (informacja o kodzie rabatowym pod adresem mailowym: kontakt@praktykszkolenia.pl)
Rejestrację udziału przeprowadzić można przez stronę internetową lub wypełniając formularz: https://forms.office.com/e/9P2ZhUWm85
Osoby zainteresowane szkoleniem, które nie mogą dokonać płatności poprzez Przelewy24 lub chciałyby zgłosić kilku pracowników na jednej fakturze prosimy o przesłanie karty zgłoszeniowej formularz PDF / formularz WORD na adres mailowy: kontakt@praktykszkolenia.pl
Jednostki finansowane z środków publicznych prosimy o przesłanie formularza i oświadczenia na adres mailowy: kontakt@praktykszkolenia.pl (oświadczenie VAT-pobierz), (formularz zgłoszeniowy)
Zastrzegamy sobie możliwość odwołania szkolenia na tydzień przed wydarzeniem, gdyby nie udało się zebrać grupy szkoleniowej.
Jak włączyć szkolenie:
https://www.praktykszkolenia.pl/mc/uploads/2022/03/jak-wlaczyc.pdf
Informacje
- Produkty 0
- Quizy 0
- Trwanie 50 godzin
- Poziom umiejętności Wszystkie poziomy
- Język Język angielski
- Studenci 10
- Certyfikat Nie
- Oceny Tak