Leasing w upadłości i restrukturyzacji – szkolenie online
Brutto: 290.00zł

Leasing w upadłości i restrukturyzacji
Forma: szkolenie online
Termin: 22.05.2025 r., godz. 14:00-16:00
Organizatorzy: Instytut Prawa Upadłościowego, Restrukturyzacyjnego oraz Badań nad Niewypłacalnością; praktykszkolenia.pl
Program
Wprowadzenie
- Ogólne uwagi o umowie leasingu
-
- Ekonomiczne znaczenie umowy leasingu
- Leasing operacyjny
- Leasing finansowy
Część I Upadłość
- Ujęcie wierzytelności wynikającej z umowy leasingu na liście wierzytelności w upadłości (weryfikowanie należności powstałych przed ogłoszeniem upadłości w związku z rozwiązaniem umowy leasingu)
- Ujęcie przedmiotu leasingu w spisie inwentarza w upadłości i wyłączenie z masy upadłości
- Możliwość odstąpienia od umowy leasingu przez syndyka
- Dopuszczalność wypowiedzenia umowy leasingu przez finansującego
- Wykup przedmiotu leasingu w upadłości (możliwość wykupu, przesłanki)
Część II Restrukturyzacja
- Zakres objęcia wierzytelności wynikającej z umowy leasingu układem
- Ujęcie wierzytelności wynikającej z umowy leasingu w spisie wierzytelności
- Ujęcie przedmiotu leasingu w spisie inwentarza w restrukturyzacji i zwrot przedmiotu leasingu
- Problematyka możliwości odstąpienia od umowy leasingu w restrukturyzacji
- Wykup przedmiotu leasingu w restrukturyzacji (możliwość wykupu, przesłanki)
- Leasing a zakaz wypowiadania umów w restrukturyzacji
- Zwrot przedmiotu leasingu w kontekście naruszenia art. 252 z uwagi na rozliczenie wierzytelności objętych układem z tytułu rat leasingowych
PRELEGENCI
- dr hab. Anna Hrycaj, prof. UŁa
Dyrektor Instytutu Prawa Upadłościowego, Restrukturyzacyjnego oraz Badań nad Niewypłacalnością Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Profesor Uczelni Łazarskiego, sędzia Sądu Okręgowego w Warszawie z ponad dwunastoletnim doświadczeniem orzeczniczym w sprawach upadłościowych, przedstawiciel rządu w ramach prac legislacyjnych dotyczących prawa upadłościowego i restrukturyzacyjnego w Sejmie i Senacie, członek Rady Legislacyjnej XIII kadencji, osoba sprawująca nadzór jakości w ramach projektu Krajowego Rejestru Zadłużonych, członek Stowarzyszenia Sędziów Upadłościowych i Restrukturyzacyjnych. W latach 2010 – 2011 członek państwowej Komisji Egzaminacyjnej powołanej przez Ministra Sprawiedliwości dla osób, które ubiegają się o licencję syndyka. W 2012r. ekspert Komisji Europejskiej do spraw nowelizacji europejskiego prawa upadłościowego. Od 2013 r. przewodnicząca zespołu powołanego przez Ministra Sprawiedliwości ds. przygotowania projektów ustaw z zakresu prawa upadłościowego i restrukturyzacyjnego. Członek sekcji prawa upadłościowego Instytutu Allerhanda, Judicial Wing of Insol Europe oraz International Insolvency Institute. Autorka i współautorka szeregu publikacji dotyczących postępowania egzekucyjnego oraz postępowania upadłościowego, m.in.: „Egzekucja praktyczna”, “Syndyk masy upadłości”, “Wzory pism i orzeczeń w postępowaniu upadłościowym i naprawczym”, “Europejskie prawo upadłościowe”, „Prawo upadłościowe i restrukturyzacyjne. System Prawa Handlowego. Tom 6”, „Prawo restrukturyzacyjne. Komentarz”, „Wzory pism procesowych i sądowych w postępowaniu restrukturyzacyjnym”, „Upadłość konsumencka. Komentarz.”
- Mateusz Waberski,
Studia prawnicze ukończył na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Jest także absolwentem Szkoły Prawa Ukraińskiego funkcjonującej w ramach Uniwersytetu Jagiellońskiego. Aplikację adwokacką odbywał w Wielkopolskiej Izbie Adwokackiej w latach 2017-2019, którą zakończył złożeniem e
gzaminu adwokackiego. Jako aplikant pracował w Dziale Restrukturyzacji i Upadłości jednej z największych kancelarii prawnych w Poznaniu. Posiada kilkuletnie doświadczenie w prowadzeniu postępowań upadłościowych i restrukturyzacyjnych, zarówno od strony dłużnika, wierzyciela, jak i organu postępowania. Z ważniejszych prowadzonych projektów wymienić można postępowanie sanacyjne polskiej sieci handlowej funkcjonującej w ramach grupy kapitałowej, z udziałem ponad dwóch tysięcy wierzycieli. Autor publikacji z zakresu prawa upadłościowego i restrukturyzacyjnego.
OPŁATY:
– Bilet uczestnictwa: 235,77 zł netto + 23% VAT = 290 zł brutto
– Uczelnia Łazarskiego dla pracowników naukowych, doktorantów, studentów studiów I i II stopnia, słuchaczy studiów podyplomowych Uczelni Łazarskiego oraz absolwentów Uczelni Łazarskiego – 203,25 zł netto + 23% VAT = 250 zł brutto (informacja o kodzie rabatowym pod adresem mailowym: kontakt@praktykszkolenia.pl)
– Dla pracowników wymiaru sprawiedliwości (sędzia, asesor sądowy, referendarz sądowy, asystent sędziego, sekretarz sadowy) – formularz zapisu
Osoby zainteresowane szkoleniem, które nie mogą dokonać płatności poprzez Przelewy24 lub chciałyby zgłosić kilku pracowników na jednej fakturze prosimy o przesłanie karty zgłoszeniowej formularz PDF / formularz WORD na adres mailowy: kontakt@praktykszkolenia.pl
Jednostki finansowane z środków publicznych prosimy o przesłanie formularza i oświadczenia na adres mailowy: kontakt@praktykszkolenia.pl (oświadczenie VAT-pobierz), (formularz zgłoszeniowy)
Zastrzegamy sobie możliwość odwołania szkolenia na tydzień przed wydarzeniem, gdyby nie udało się zebrać grupy szkoleniowej.
Jak włączyć szkolenie:
https://www.praktykszkolenia.pl/mc/uploads/2022/03/jak-wlaczyc.pdf
Informacje
- Produkty 0
- Quizy 0
- Trwanie 50 godzin
- Poziom umiejętności Wszystkie poziomy
- Język Język angielski
- Studenci 3
- Certyfikat Nie
- Oceny Tak
-
odtwarzacz